Kate Lindsey

25.1.2012, Smetanova síň Obecního domu

Koupit vstupenky

Kate Lindsey

Americká mezzosopranistka Kate Lindsey zpívá na prestižních operních scénách, v newyorské Metropolitní opeře, v operních domech v Los Angeles,  San Francisku, Londýně, Paříži, Mnichově, Curychu aj.  Narodila se v Richmondu ve státě Virginia. Studovala na Indiana University, kde v univerzitním Opera Theatre získávala první jevištní zkušenosti v roli Dolly v americké premiéře opery Jeppe od švédského skladatele Svena-Davida Sandströma a v roli Mrs. Meg Page ve Verdiho Falstaffovi. Během magisterského studia na Indiana University se zúčastnila konkursu do Metropolitní opery a v roce 2004 byla přijata do Lindemannova programu pro mladé umělce při MET. V letech 2006 a 2007 získala řadu grantů, Grant Sullivanovy nadace, Grant Richarda F. Golda, Cenu George Londona a Cenu Lincolnova centra.


Tak jako řadě dalších dnešních operních hvězd  otevřel i Kate Lindsey Lindemannův program dveře na jeviště MET. Debutovala zde 20. 9. 2005 jako Javotte v Massenetově Manon, v roce 2006 následovali Tebaldo ve Verdiho Donu Carlosovi a 2. dáma v Mozartově Kouzelné flétně, v roce 2007 Siebel v Gounodově  Faustovi, Cherubín v Mozartově Figarově svatbě a Stéphano v Gounodově Romeovi a Julii, v roce 2008 Madrigalista v Pucciniho Manon Lescaut, v dalším roce Kuchtík  v Dvořákově Rusalce (pod taktovkou Jiřího Bělohlávka) a Wellgunde ve Wagnerově Zlatu Rýna a Soumraku bohů (v režii Otto Schenka). Za ztvárnění role Niklase v nové inscenaci Offenbachových Hoffmannových povídek (premiéra 3. 12. 2009) sklidila zcela mimořádný úspěch u diváků i kritiky. V prosinci 2012 bude v Metropolitní opeře Jeníčkem v Humperdinckově Perníkové chaloupce a v lednové sérii Gounodova Fausta převezme po Michèle Losier roli Siebela.

Její scénou ale není jen Metropolitní opera. Velmi brzy si jí všimly i jiné operní domy a festivaly, a to jak v USA (Zerlina v Mozartově  Donu Giovannim v Santa Fe Opera, Stéphano, Rosina v Rossiniho Lazebníku sevillském a Mercédès v Bizetově Carmen v opeře v St. Louis, Ascanius v koncertním provedení Berliozových Trójanů  s Boston Symphony Orchestra a na Tanglewood Music Festival – obojí pod taktovkou Jamese Levina, Cherubín v Bostonské lyrické opeře, Angelina v Rossiniho Popelce ve Wolf Trap Opera), tak i v Evropě (Cherubín v mnichovské Bavorské státní opeře a v Opéra de Lille). V červnu a červenci 2011 zpívala Idamanta v Mozartově Idomeneovi ve Francii (pařížské Théâtre des Champs-Élysées a Beaune), 15. 10. 2011 debutovala v San Francisco Opera (Zerlina v nové inscenaci Dona Giovanniho), v červenci 2012 ji čeká další debut, tentokrát na festivalu v Aix-en-Provence, opět v roli Zerliny.

Kate Lindsey se s velkým zaujetím věnuje i soudobé tvorbě. V dubnu 2008 spoluúčinkovala v premiéře Symfonie č. 5 amerického skladatele Johna Harbinsona v Bostonu  s Bostonskými symfoniky pod taktovkou Jamese Levina, v květnu 2010 zpívala titulní roli ve světové premiéře opery Amelia amerického skladatele Darona Hagena  v Seattle (8. 5.). V témže roce byla jmenována Umělkyní roku operního domu v Seattle.

Jako koncertní pěvkyně vystupovala s Newyorskými filharmoniky (mj. v koncertním uvedení Ravelovy opery Dítě a kouzla pod taktovkou Lorina Maazela), Clevelandským orchestrem pod taktovkou Franze Welsera-Mösta,  s Komorním orchestrem Metropolitní opery a Jamesem Levinem (v Carnegie Hall), na festivalech v Tanglewoodu a Mostly Mozart. Věnuje se i písňové tvorbě, ve svém repertoáru má písně Bizeta, Berlioze, Liszta, Charlese Ivese, Ernesta Chaussona nebo cyklus „In the distance of sleep“ od Elliotta Cartera. Velmi zajímavý je její projekt, sestavený z písní Almy Mahler a z cyklu písní „Jeder Mensch“, který pro Kate napsal  arabsko-americký skladatel Mohammed Fairouz  a zhudebnil v něm texty Alminých dopisů.

Partneři projektu

Benefit klub ERSTE Premier
Hlavní město Praha
Obecní dům Praha
Alchymist Grand Hotel & Spa
Allianz pojišťovna