22.4.2021, 19:30, Smetanova síň Obecního domu, Praha
PKF – Prague Philharmonia
Christopher Franklin – dirigent
Kubánsko-americká sopranistka LisetteOropesa je „výjimečný úkaz, jako Halleyova kometa“ – podle charakteristiky na španělském serveru Notodo. V tomto roce získala dvě nejprestižnější americké ceny: v květnu jí newyorská Metropolitní opera udělila Cenu Beverly Sills a 27. 10. převzala na koncertě v Carnegie Hall Cenu Richarda Tuckera. Jedna z nejžádanějších lyrických sopranistek Lisette Oropesa debutovala v Metropolitní opeře v roce 2006 v Mozartově Idomeneovi a vrátila se sem mj. jako Zuzanka (Figarova svatba), Gilda (Rigoletto), Nannetta (Falstaff) nebo Sophie (Werther). V červnu 2019 debutovala v milánské La Scale jako Amalia (Verdi: Loupežníci). V sezoně 2019/20 zpívá v Met role Massenetovy Manon (představení 26. 10. 2019 bylo vysíláno v kinech v sérii Met in HD) a Verdiho Violetty (La traviata) a čeká ji rovněž Rosina (Rossini: Lazebník sevillský) v Pařížské národní opeře, Violetta v Teatro Real v Madridě a Lucia (Donizetti: Lucia di Lammermoor) v Bavorské státní opeře v Mnichově.
» https://lisetteoropesa.com/
» http://christopherfranklin.it/
» https://www.pkf.cz/
CHARLES GOUNOD (1818–1893)
Šperková árie (Markétka)
Faust, 3. jednání
AMBROISE THOMAS (1811–1896)
Les serments ont des ailes (Ofélie)
Hamlet, 2. jednání
CAMILLE SAINT-SAËNS (1835–1921)
Samson et Dalila, Bacchanale
JULES MASSENET (1842–1912)
Adieu notre petite table (Manon)
Manon, 2. jednání
GIACOMO MEYERBEER (1791–1864)
Margherita d’Anjou, Sinfonia militare
GIUSEPPE VERDI (1813–1901)
Ah, fors’è lui... Sempre libera (Violetta)
La traviata, 2. jednání
přestávka
GIOACHINO ROSSINI (1792–1868)
Una voce poco fa (Rosina)
Lazebník sevillský, 1. jednání
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756–1791)
Únos ze serailu, předehra
Ach, ich liebte (Konstanze)
Únos ze serailu, 1. jednání
VINCENZO BELLINI (1801–1835)
Pirát, předehra
Ah, non credea mirarti… Ah, non giunge (Amina)
Náměsíčná, 2. jednání