Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu.
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu. Více o cookies
Tyto cookies nám umožňují základní funkčnost stránek, jako je přihlášení, zapamatování si souhlasu s cookies atd.
Cookie | Doména | Expirace | Popis | Spotřebitel |
---|---|---|---|---|
Ticketstream | nachtigallartists.cz | 1 den | Identifikace uživatele | Ticketstream s.r.o. |
PHPSESSID | nachtigallartists.cz | zavření prohlížeče | Identifikace zařízení | Nachtigall Artists Management, s.r.o. |
gdpr-1 | nachtigallartists.cz | 1 rok | GDPR - souhlas | Nachtigall Artists Management, s.r.o. |
gdpr-2 | nachtigallartists.cz | 1 rok | GDPR - analytické cookies | Nachtigall Artists Management, s.r.o. |
Tyto soubory cookies se používají ke zlepšení fungování webových stránek. Umožňují nám rozpoznat a sledovat počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci web používají. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým web funguje, například tím, že uživatelům umožňují snadno najít to, co hledají. Tyto soubory cookies neshromažďují informace, které by vás mohly identifikovat. Tyto nástroje používáme k analýze a pravidelnému zlepšování funkčnosti našich webových stránek. Statistiky, které shromažďujeme, můžeme použít ke zlepšení uživatelského zážitku a k tomu, aby byla návštěva webu pro vás jako uživatele zajímavější.
Cookie | Doména | Expirace | Popis | Spotřebitel |
---|---|---|---|---|
_ga_D823M50K3E | nachtigallartists.cz | 2 roky | Identifikace uživatele | |
_ga | nachtigallartists.cz | 2 roky | Identifikace uživatele | |
_gid | nachtigallartists.cz | 2 roky | Identifikace uživatele | |
_gat_UA-222832789-1 | nachtigallartists.cz | 1 minuta | Identifikace uživatele | |
_gcl_au | nachtigallartists.cz | 3 měsíce | Identifikace uživatele |
PKF – Prague Philharmonia, Christopher Franklin – dirigent
Host – Vilém Veverka – hoboj
Osmadvacetiletá jihoafrická sopranistka Pretty Yende (*1985) na počátku roku 2013 zazářila v newyorské Metropolitní opeře: 17. ledna tam debutovala jako Adèle po boku Juana Diega Flóreze v Rossiniho opeře Le comte Ory a kritika při hodnoceni jejího výkonu nešetřila superlativy. Úspěch byl o to větší, že šlo o záskok za Nino Machaidze, jejíž roli se Pretty naučila za pouhý týden! „Neuvěřitelná událost, která je předzvěsti neuvěřitelné kariéry“, zaznělo v jedné z kritik.
Pretty vyrostla v Kapském Městě, kde absolvovala studium operního zpěvu na Jihoafrické akademii hudby s vyznamenáním cum laude a ve studiích pokračovala na Akademii při milánské La Scale. Během studia v Kapském Městě si osvojila několik operních rolí, Helenu (Britten: Sen noci svatojánské), Fiordiligi (Mozart: Così fan tutte), Hraběnku (Mozart: Figarova svatba), Magdu (Puccini: Vlaštovka), titulní roli Massenetovy Manon a Poppeu (Monteverdi: Korunovace Poppey). První rolí, kterou zpívala na evropských operních scénách, byla Micaëla (Bizet: Carmen) v Litevské národní opeře v Rize, následovaly Hudba (Monteverdi: Orfeo) v Mantově a Veroně a Clara (Gershwin: Porgy a Bess) v Německé opeře v Berlíně a v Norské opeře v Oslu. Její talent objevil v roce 2009 na soutěži Belvedere ve Vídni jeden z ředitelů milánské La Scaly Ilias Tzempetonidis. „Všichni v porotě jsme si uvědomili, že máme před sebou skutečný diamant, neuvěřitelně charismatickou pěvkyni s nádherným hlasem“, řekl Ilias Tzempetonidis. Yende tehdy v soutěži zvítězila a dostala pozvání na hostování v tomto proslulém operním domě. V roce 2011 v milánské La Scale debutovala s obrovským úspěchem jako Berenice (Rossini: Příležitost dělá zloděje) a v následujících letech se na tuto scénu vrátila jako Barbarina (Mozart: Figarova svatba), Norina (Donizetti: Don Pasquale) a Musetta v Pucciniho Bohémě.
V prosinci 2010 zvítězila v Mezinárodní soutěži Vincenza Belliniho a v roce 2011 ve světové operní soutěži Operalia, kde získala kromě první ceny i cenu v kategorii zarzuela a cenu publika – stala se tak prvním pěvcem v historii této prestižní soutěže, který si odnesl tři ceny!
Letos tedy zažila slavný debut v newyorské Metropolitní opeře a od té doby jí nepřestává zvonit telefon s nabídkami od mnoha agentur. Pretty ale na to odpovídá: „Tento rok je rokem Verdiho a Wagnera a jejich role zatím v repertoáru nemám. Chci proto hlavně studovat, v současné době pracuji na Donizettiho Lucii di Lammermoor se slavnou belcantovskou italskou sopranistkou Mariellou Devia.“ Chtěla by se přestěhovat do Paříže a naučit se francouzsky. Přesto se na operních jevištích brzy objeví: v blízké době ji čekají debuty ve Washingtonské národní opeře, Gran Teatre del Liceu v Barceloně, návraty do Metropolitní opery a Německé opery v Berlíně... Opravdu neuvěřitelná kariéra!
Giacomo Meyerbeer (1791–1864)
O beau pays de la Touraine (Marguerite de Valois)
Les Huguenots, 2. dějství
Gaetano Donizetti (1797–1848)
Come uno spirto angelico (Roberto)
Roberto Devereux, 3. dějství
arr. pro hoboj a orchestr
Luigi Arditi (1822–1903)
Il bacio
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791)
Sperai vicino il lido, KV 368
arr. pro hoboj a orchestr
Vincenzo Bellini (1801–1835)
Oh! Se una volta sola... Ah! Non credea mirarti... Ah! Non giunge (Amina)
La sonnambula, 2. dějství
přestávka
Vincenzo Bellini (1801–1835)
O rendetemi la speme… Qui la voce… Vien, diletto, è in ciel la luna! (Elvira)
I Puritani, 2. dějství
Ennio Morricone (*1928)
Gabriel’s Oboe
z filmu The Mission
arr. pro hoboj a orchestr
Léo Delibes (1836–1891)
Les filles des Cadix
Franz von Suppé (1819–1895)
Ein Morgen, ein Mittag und ein Abend in Sien
předehra
Miguel Nieto (1844–1915) & Gerónimo Giménez (1852–1923)
Me llaman la primorosa (Elena)
El barbero de Sevilla (zarzuela)
Leonard Bernstein (1918–1990)
Maria (Tony)
West Side Story, 1. dějství
arr. pro hoboj a orchestr
I feel pretty (Maria)
West Side Story, 2. dějství